Zasady delegowania pracowników – gdzie szukać odpowiednich informacji?

Wiele spółek w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy zamiarem załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji czy innych ważnych spraw. O ile sam wyjazd służbowy jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeżeli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii definiuje nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Wobec tego by delegować swoich pracowników na dłuższy czas należy znać wszystkie ważne przepisy jakie nas wiążą. By dowiedzieć się wszelkich potrzebnych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka koordynacja systemów zabezpieczania społecznego. Mają one na celu uzmysłowienie i edukowanie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.